Sådan tracker du din sundhedskurve

I dag har du altid en mobil på dig, og det gør, at du lettere kan holde motivationen ved lige, når du dyrker motion eller vil tabe dig.

I gamle dage skulle du bruge mange penge, hvis man ville holde styr på sin vægt, men nu hvor det hele kan gøres digitalt, er det blevet langt mere simpelt. Hvis du ikke allerede er i gang med self-tracking, får du her nogle gode råd til, hvordan du kommer bedst gang i med det.

Read More
Svømning

Den alternative motionsform du ikke kender (men som du virkelig burde)

Når mange tænker på svømning, så er det hos mange ”bare” en tur i svømmehallen eller på stranden for at plaske rundt i vandet. Men faktisk er svømning meget mere end det for det er nok den allerbedste alternative (eller erstatnings) motionsform til det du dyrker nu uanset om det er cykling, løb, styrketræning eller andet. Svømning skåner nemlig led, er hurtig at lære, kræver (stort set) intet udstyr udover et par svømmebriller og badetøj også brænder man bare en masse kalorier og kommer tilmed i god form. Også er det at kunne svømme jo også en nærmest livsnødvendighed her i Danmark med alt vores vand.

Read More
cykling

5 tips til at få mere motion i din hverdag

Har du dårlig samvittighed over, at du ikke får rørt dig nok i det daglige? Det kan være svært at få kabalen til at gå op, når du både skal passe job, venner, børn og fritidsinteresser. For der er jo kun 24 timer at gøre godt med. Læs med her og få nyttige råd til, hvordan du nemt kan få mere motion ind i din hverdag uden at skulle nedprioritere.

Read More